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POLITICA DE PRIVACIDAD

POLÍTICA DE PRIVACIDAD

La Política de privacidad de Social Scan fue realizada en marzo de 2018. La privacidad de la información de nuestros clientes es nuestra obligación

Esta política de privacidad explica qué tipo de información Social Scan Cia. Ltda. puede acumular y mantener en relación con el uso de productos, servicios, aplicaciones o sitios web (denominado colectivamente los “servicios”) de cualquiera de sus clientes, y cómo se utiliza y protege esa información.

También establece cómo se puede contactar con nosotros si tiene cualquier duda o preocupación con respecto a sus datos personales.  Nos reservamos el derecho a realizar cambios en esta política de privacidad en cualquier momento. El uso continuo de nuestros servicios que están sujetos a esta política de privacidad implica su total aceptación incluido los cambios que se realizarán  a esta política de privacidad.

RESPECTO A LOS DATOS QUE ALMACENAMOS

Social Scan recopila información de sus clientes de varias maneras. Se debe tener cuidado cuando se nos envía información. Puede automatizarse el proceso de recolección de datos y no podemos reconocer si el cliente nos ha proporcionado datos incorrectos, incompletos o sensibles.

Nosotros recogemos sus datos personales en los siguientes casos:

  • Cuando usted registra o utiliza el registro para nuestros servicios a través de Facebook o Twitter o por cualquier otro medio de autenticación similar;
  • Otra manera sería si usted voluntariamente facilite estos datos, por ejemplo, registrándose con su dirección de correo electrónico y contraseña o llenando y enviando un formulario que se encuentra a su disposición a través de los servicios proporcionados por la página WEB de SOCIAL Scan.
  • Si inicia una sesión a nuestros servicios utilizando su cuenta de Social Scan, recibimos información personal básica de su perfil de red social. El alcance de la información que recibimos depende de su configuración de privacidad de la cuenta de red social; sin embargo, podrían incluir su ID de red social, información de perfil público (tales como nombre, Foto de perfil, género, edad o país), dirección de correo electrónico, y ciudad.
  • También podemos recibir información adicional de su perfil si usted nos da permiso para acceder a ella. Si desea cambiar el alcance de la información de su perfil de red social que recibimos al momento de registrarse, debe revisar la política de privacidad u otra orientación disponible en el sitio web de la red social y cambiar la configuración de privacidad.
  • También podemos recopilar datos personales sobre usted o cualquier tercero que han elegido para hacer accesible al público en general, por ejemplo, a través de APIs de Facebook o YouTube, en diversas redes sociales.

Para fines de análisis y mejora de nuestros servicios, nuestros servidores pueden registrar automáticamente información cuando usted visita nuestro sitio web o utiliza algunos de nuestros servicios, incluyendo:

  • URL
  • Dirección IP
  • Navegador de Internet
  • Fecha y hora de su requerimiento

Si nuestros servicios son adquiridos por una entidad, son los usuarios individuales dentro de la organización de dicha entidad que solicitan nuestros servicios y cuyos datos personales son recogidos.

Como se describe anteriormente,  dicha entidad nos proporciona directamente los datos personales de sus empleados u otros usuarios individuales autorizados a acceder a los servicios.

CÓMO USAMOS LOS DATOS QUE RECOPILAMOS

Podemos utilizar sus datos personales a través del uso de los servicios. Además, podemos complementar y combinar los datos personales que nos ha proporcionado con datos obtenidos de otros servicios que utilices y con datos de fuentes accesibles al público.

Sus datos personales pueden utilizarse para los siguientes propósitos:

  1. Para proveer los servicios
  2. Para proporcionar un mejor usuario de experiencia como soporte.
  3. Para mejorar y aumentar nuestros servicios existentes y desarrollar nuevas ofertas;
  4. Para comunicarnos con usted en el futuro con respecto a nuestros servicios;
  5. Para fines de marketing y ventas
  6. Para efectos de estadísticas de mercado y producto, investigación y análisis de datos anónimos.

Conservaremos sus datos personales durante el tiempo necesario para cumplir con los fines descritos en esta política de privacidad y/o cualquier contrato de servicios, a menos que un largo periodo de retención sea requerido y permitido por la Ley.

INTERCAMBIO Y USO DE DATOS PERSONALES PARA FINES LEGALES Y DE NEGOCIOS

Podemos utilizar o divulgar a terceros (incluyendo los órganos de gobierno y las autoridades policiales, nuestros afiliados, asesores profesionales, o un tercero comprador o vendedor) información acerca de usted en los siguientes casos:

Cumplir con procesos legales;

Aplicación o defensa de los derechos legales de Social Scan.

Si se realizaría una reestructuración corporativa como una fusión, adquisición de negocios o situaciones de insolvencia, prevenir fraude o daño inminente; y garantizar la seguridad de nuestra red y servicios.

Esta información será compartida únicamente en estas circunstancias, y únicamente la información personal limitada que se requiere para ser compartido.

Para la gestión de nuestras operaciones, podemos cooperar con terceros y transferir datos a terceros, como nuestros agentes de ventas.

En caso de que por aplicación de la Ley se requiera transferir dichos datos, siempre nos aseguraremos de que se aplique dicho mecanismo legal.

RESPECTO A DATOS ANÓNIMOS

Podemos utilizar datos anónimos agregados derivados de los datos personales facilitados por usted o recogidos por el análisis del programa por temas de orden legal.

Podemos utilizar esos datos en particular para nuestra propia estadística, para la auditoría, a efectos de producto e investigación de mercados, analítica (que nos ayuda a mejorar nuestros productos, la gama de productos y desarrollar nuevas tecnologías, productos y servicios) y para puntos de referencia y otros análisis.

Adicionalmente, podemos optar por publicar esos datos anónimos y compartir con Terceros fuera de Social Scan.

MARKETING Y COMUNICACIONES

Podemos enviarle varios boletines o comunicaciones que pueden incluir, por ejemplo, detalles sobre los servicios y sus características, incluyendo boletines que contienen temas especiales de su interés.

Los Terceros tienen acceso a nuestros datos y pueden recopilar información sólo cuando sea necesario para llevar a cabo sus funciones en nuestro nombre y no se les permite compartir o utilizar la información para ningún otro propósito. Sus preferencias de comunicación de marketing se pueden cambiar en cualquier momento siguiendo las siguientes instrucciones:

Si desea darse de baja de un correo electrónico enviado a usted, siga el enlace ‘unsubscribe’ o instrucciones en la parte inferior del correo electrónico.

Alternativamente, usted puede contactar con nosotros mediante los datos en la sección “Contáctenos” abajo para cambiar sus preferencias de comunicación de marketing.

Tenga en cuenta que de vez en cuando podemos enviarle información importante (incluyendo vía correo electrónico) acerca de nuestros servicios que están utilizando o han utilizado incluyendo cambios a los términos aplicables y condiciones y/o otras comunicaciones o notificaciones que se requieran para cumplir nuestras obligaciones legales y contractuales.

Estas comunicaciones de servicio importantes no se ven afectadas por sus preferencias de comunicación de marketing.

SEGURIDAD DE SUS DATOS Y LOCALIZACIÓN

Hemos implementado las medidas técnicas y organizativas apropiadas, controles internos y las rutinas de seguridad de la información conforme a las buenas prácticas de la industria, tomando en cuenta el  desarrollo tecnológico, a fin de proteger los datos contra pérdida accidental, destrucción, modificación, divulgación no autorizada o acceso o la destrucción ilegal.

Tales medidas aseguran la confiabilidad de los empleados que tienen acceso a sus datos, proporcionando controles de acceso; autenticación personal para ingreso; copias permanentes de seguridad; recuperación de datos, procedimientos de gestión de incidencias; restricciones de almacenamiento, impresión y eliminación de datos personales; software de protección de los dispositivos que almacenan datos de carácter personal; etc.

A su petición personalizada brindaremos más detalles sobre las medidas adoptadas por nosotros y nuestros proveedores de servicios de datos.

Sus datos recogidos pueden ser transferidos, almacenados y procesados en el Ecuador o cualquier otro país en que Social Scan, sus filiales, subcontratistas, proveedores u otros proveedores de Terceros mantienen sus instalaciones de tecnología de información.

Sus datos pueden accederse por subsidiarias y afiliadas de Social Scan a efectos de la prestación de los servicios que usted requiere. En la actualidad, Social Scan, subsidiarias, filiales y centros de actividad se describen aquí:

COOKIES

Utilizamos cookies para que los usuarios puedan iniciar sesiones y navegar totalmente dentro del sistema; desactivar cookies daría como resultado que el usuario no pueda ingresar al sistema.

Además, utilizamos cookies y otras tecnologías (como usuario y software de medición del sitio software) para mejorar su funcionalidad en línea y aprender acerca de cómo usar nuestros servicios para mejorar su calidad.

Es posible que combinemos información adquirida a través de las cookies con otra información que usted nos proporciona.

DERECHOS PARA ACCESO A SUS DATOS

Si sus datos son incorrectos o si cree que nuestro procesamiento de sus datos personales está en contradicción con la protección de su vida privada y personal o en contradicción con la ley, usted tiene el derecho a acceder y corregir sus datos personales, o solicitar bloqueo, corrección, modificando o eliminando sus datos personales; Además, usted tiene derecho a apelar directamente a la autoridad competente de protección de datos.

Usted puede en cualquier momento solicitar información sobre el tratamiento de sus datos personales, y que dicha información le proporcionamos gratuitamente.

Adicionalmente, usted puede revocar su consentimiento de tal manera que Social Scan no procese sus datos personales y en este caso, ya no seamos capaces de ofrecerle nuestros servicios.

 

 

POLICY OF PRIVACY

The privacy policy of Social Scan was performed in March of 2018. The privacy of the information of our clients is our obligation this privacy policy explains what information CIA Social Scan. Ltda. You can accumulate and maintain in relation to the use of products, services, applications or web sites (collectively referred to as the “services”) of any of its customers, and how uses and protects that information.  It also sets out how you can contact us if you have any questions or concerns regarding your personal data.  We reserve the right to make changes to this privacy policy at any time. Continued use of our services that are subject to this privacy policy implies their total acceptance included the changes that will be made to this privacy policy.

REGARDING THE DATA THAT WE STORE

Social Scan collects information from its customers in several ways. Be careful when you send us information. The process of data collection can be automated and we can not recognize if the customer has provided us incorrect, incomplete, or sensitive data. 

We collect your personal data in the following cases:

  • when you register or use registration for our services through Facebook or Twitter or any other similar authentication;
  • Another way would be if you voluntarily provide such data, for example, registering with your address email and password or by filling out and sending a form that is available through the services provided by the page SOCIAL Scan website.

If you start a session to our services using your Social Scan account, received basic personal information of your social network profile. The scope of the information that we receive depends on your social network account privacy settings; However, could include their social network, profile information public (such as name, photo of profile, gender, age, or country), ID address email address, and city.

We can also receive additional information from your profile if you give us permission to access it. If you want to change the scope of your profile information from social network that we receive at the time of registration, you should review the privacy policy or other guidance available on the web site of the social network and change privacy settings.

We may also collect personal information about you or any third party who have chosen to make accessible to the public in general, for example, through APIs of Facebook and YouTube, in different social networks.  

For purposes of analysis and improvement of our services, our servers may automatically record information when you visit our website or use some of our services, including:

  • URL
  • Dirección IP
  • Navegador de Internet
  • Date and time of your request.

If our services are acquired by an entity, they are individual users within the Organization of the entity requesting our services and whose personal data are collected.

As described above, that entity provide us directly the personal data of its employees or other authorized individual users to access services.

HOW WE USE THE DATA WE COLLECT

We may use your personal data through the use of the services. In addition, we complement and combine the personal data you have provided us with data obtained from other services that you use, and using data from publicly available sources.  

Your personal data can be used for the following purposes:

  • To provide the services.
  • To provide a better user experience as support.
  • To improve and enhance our existing services and develop new offerings;
  • To communicate with you in the future regarding our services;
  • For the purposes of marketing and sales
  • For purposes of market and product,
  • Research and analysis of anonymized data statistics.

We will retain your personal data for the time necessary to fulfill the purposes described in this policy of privacy and/or any service contract, unless a longer period of retention is required and permitted by law.

EXCHANGE AND USE OF DATA FOR LEGAL PURPOSES AND BUSINESS

We may use or disclose to third parties (including government bodies and police authorities, our affiliates, professional advisors, or a third party purchaser or seller) information about you in the following cases:

  • Comply with legal process;
  • Application or legal rights of Social Scan.
  • If there would be a corporate restructuring such as a merger, acquisition of business or insolvency situations, preventing fraud or imminent harm; and ensure the security of our network and services.

This information will be shared only in these circumstances, and only limited personal information that is required to be shared.

For the management of our operations, we can cooperate with third parties and transfer data to third parties such as our sales agent.

Where by law enforcement is required to transfer such data, always make sure to apply this legal mechanism.

WITH REGARD TO ANONYMOUS DATA

We use aggregate anonymous data derived from personal data provided by you or collected by the analysis of the program by topics of legal order.

We can use those data in particular for our own statistics, audit, for the purpose of product and market research, analytical (which helps us to improve our products, the product range and develop new technologies, products and) services) and for reference points and other analysis.

In addition, we can choose to publish such anonymous data and share with third parties outside Social Scan.

MARKET AND COMUNICATIONS

We can send you several newsletters or communications which may include, for example, details about its features and services, including newsletters that contain special topics of interest.

Third parties have access to our data and can collect information only when necessary to carry out their functions on our behalf and not be allowed to share or use the information for any other purpose. You can change your marketing communication preferences at any time according to the following instructions:

  • If you wish to unsubscribe from an email sent to you, follow the link to ‘unsubscribe’ or instructions at the bottom of the email.
  • Alternatively, you can contact us using the contact details in the ‘Contact us’ section below to change your marketing communication preferences.

Please note that from time to time we can send you important information (including via email) regarding our services that are using or have used including changes to the applicable terms and conditions and/or other communications or notifications required to comply with our legal and contractual obligations.  These important service communications are not affected by your marketing communication preferences.

SECURITY OF YOUR DATA AND LOCATION

We have implemented appropriate technical and organizational measures, internal controls, and routines of information security in accordance with good industry practices, taking into account technological development, in order to protect data from loss accidental, destruction, alteration, unauthorized disclosure or access or illegal destruction.

These measures ensure the reliability of the employees who have access to your data, providing access controls; personal authentication for entry; Permanent backups; data recovery, incident management procedures; restrictions on storage, printing, and deletion of personal data; protection software devices that store personal data; etc.

Your personalized request we will provide details on the measures taken by us and our data providers.

The collected data can be transferred, stored and processed in the Ecuador or any other country in which Social Scan, its subsidiaries, subcontractors, suppliers or other third party vendors maintain its information technology facilities.

Your data can be accessed by subsidiaries and affiliates of Social Scan for the purpose of providing the services you require. At present, Social Scan, subsidiaries, branches and centres of activity are described here:

COOKIES

We use cookies to allow users to logon and sail entirely within the system; disable cookies would result the user can not enter the system. 

In addition, we use cookies and other technologies (as user and the software site measurement software) to improve its functionality online and learn about how to use our services to improve their quality. 

It is possible that combine information acquired through cookies with other information that you provide to us.

RIGHTS TO ACCESS TO YOUR DATA

If your details are incorrect, or if you think that our processing of your personal data is in contradiction with the protection of private life and personal or in contradiction with the law, you have the right to access and correct your personal information, or request blocking , correction, modifying or deleting your personal data; In addition, you are entitled to appeal directly to the competent data protection authority.

You may at any time request information about the treatment of your personal data, and that the information we provide you free of charge.  Additionally, you can revoke your consent in such a way that Social Scan do not process your personal data and in this case, and we are unable to offer you our services.